Verkkopalvelumme käyttää evästeitä, lue lisää. Jatkamalla sivuston selailua hyväksyt evästeiden käytön. [Hyväksyn ehdot]
OK

VisitKarelia Destination

Hanke kehittää maakunnan kansainvälistä matkailua

Uusien ja merkittävien kansainvälisten matkailutuotantojen rakentaminen on VisitKarelia Destination -hankkeen päätehtävä. Uusia matkailutuotantoja haetaan maakuntaan Keski-Euroopasta, Venäjältä, Aasiasta sekä UK:sta. Tarkoituksena on rakentaa volyymituotantoja, joilla on maakunnallista vaikuttavuutta, jotka käyttävät useiden yritysten palveluita ja vaikuttavat maakunnan lentoliikenteen kehitykseen.

Hanke osallistuu Visit Finlandin koordinoimaan Lakeland-yhteistyöhön, jonka tavoitteena on tehdä Lakeland-aluetta tunnetuksi Kiinassa sekä rakentaa uusia matkailutuotantoja Kiinasta itäiseen Järvi-Suomeen.

Hanke toteutetaan tiiviissä yhteistyössä maakunnan yritysten ja yhteisöjen kanssa, jotka tavoittelevat kansainvälistä kasvua ja joilla on valmiudet toimia kansainvälisillä markkinoilla. Yhdessä yritysten ja yhteisöjen kanssa toteutaan kansainväliset myynninedistämistilaisuudet sekä matkanjärjestäjien ja median edustajien tutustumismatkat alueelle.

Osana hankkeen toimenpiteitä Pohjois-Karjalan tunnettuutta ja kiinnostavuutta luodaan digitaalisten alustojen avulla. Jotta kansainvälistä kasvua saadaan luotua, on välttämätöntä, että alueen tuotetarjonta on digitaalisessa muodossa, helposti löydettävissä ja varattavissa. Hankkeessa toteutetaan keskeisten yhteistyökumppaneiden kanssa markkinointikampanjoita kohdemarkkina-alueilla.

VisitKarelia Destination -hankkeen tuloksena matkailutoimialan rekisteröidyt majoitusvuorokaudet kasvavat ulkomailta ja alueelle saadaan vähintään kaksi uutta maakuntatason merkittävää kansainvälistä yhteistyökumppanuutta. Projektissa mukana olevat yritykset luovat uusia kansainvälisiä yhteistyösopimuksia. Hanke tuottaa alueelta laadukasta mediasisältöä, jota myös yritykset ja yhteisöt voivat hyödyntää markkinoinnissaan.

Yritysyhteistyö

Maakunnassa toimivat matkailuyritykset, jotka täyttävät Visit Finlandin kansainvälisyyskriteerit ovat tervetulleita osallistumaan hankkeen toteutukseen. Yritysten kanssa tehtävät yhteiset markkinointi- ja myynninedistämistoimenpiteet ovat hankkeen keskeistä sisältöä. Osallistuessaan yritys sitoutuu hankkeeseen kahdeksi vuodeksi.

Hankkeen hyväksytty kustannusarvio ja rahoitussuunnitelma: 980 100€. Julkisen tuen määrä: 70 %.

Tutustu yhteenvetoon hankkeen toimenpiteistä - klikkaa tästä. 

Hankkeen henkilöstö:
Laura Vilander
kehitysjohtaja
puh. 040 137 2279
laura.vilander@visitkarelia.fi

Anna Härkönen
projektikoordinaattori
puh. 0400 239 619
anna.harkonen@visitkarelia.fi

Jonna Piipponen
projektisihteeri
puh. 040 487 4897
jonna.piipponen@visitkarelia.fi 

VisitKarelia Destination -hankkeen vuosi 2018

Vuoden 2018 hankkeen eri toimenpiteiden tuloksena uusia matkailupalveluita on saatu kehitettyä saksalaiselle Teltow Aktivreisen matkanjärjestäjälle sekä muutkin uudet toimijat ovat ottaneet tuotteita myyntiin kesälle 2019. Leirikoulutuotteita ja ohjelmia on kerätty ja kehitetty Aasian markkinoille ja kiinnostus niitä kohtaan on ollut kohtuullinen. Kyselyitä ohjelmista on tullut vuosille 2019 ja 2020. 

Alueella on vieraillut ostajaryhmiä Kiinasta, Koreasta sekä Keski-Euroopasta, joille Pohjois-Karjala on ollut entuudestaan vielä tuntematon.
Yhteistyö sveitsiläisen Kontiki Reisenin kanssa on jatkunut ja hanke on tukenut kuluttajamarkkinointia Sveitsiin. Uutena avauksena on ollut yhteistyö Kiinan suurimman online-matkatoimisto Ctripin kanssa. Pohjois-Karjala on ollut mukana kiertomatkaohjelmissa sekä majoitusvaihtoehtoja on ollut tarjolla kampanjan etusivulla.

Loppuvuodesta hanke käynnisti kuluttajamarkkinointikampanjan, joka on suunnattu erityisesti Pietarissa ja Moskovassa asuville venäläisille. Mainoskampanjan arvo on 15.000€. Tutustu kampanjaan klikkaamalla tästä. 

http://www.visitkarelia.fi/loader.aspx?id=bedaf42d-383f-4dc5-9eba-b8b1f1767c28

 

Yläbannerin kuva:@raijakokkola